przeszczep-wlosow-w-poznaniu

Transplantacja włosów – przeszczep włosów w Poznaniu za pomocą metody STRIP i FUE

Przeszczep włosów to obecnie bardzo często wybierany zabieg medycyny estetycznej, który pozwala uzyskać wymarzoną bujną czuprynę. Najczęściej korzystają z niego mężczyźni, którzy zauważyli u siebie powstawanie łysych plam na głowie. Przeszczep włosów w Poznaniu możliwy jest do wykonania za pomocą dwóch metod – STRIP i FUE. Współcześnie większość pacjentów wybiera metodę FUE, która jest dużo mniej inwazyjna i pozwala szybciej wrócić do pełni zdrowia.

Metoda przeszczepu włosów FUE

Transplantacja włosów metodą FUE polega na pobraniu zespołów mieszków włosowych z miejsc dawczych i wszczepieniu ich po uprzednim podzieleniu na mniejsze części w miejsce biorcze. Podczas wykonywania zabiegu  przeszczep włosów Poznań metodą FUE nie powstają większe blizny. Wszystkie ranki są bardzo małe i goją się po upływie kilku dni. W tej metodzie przeszczepiane są wszystkie niezbędne struktury włosa w tym komórki macierzyste, które są odpowiedzialne za jego wzrost.

Metoda FUE najchętniej wybierana jest przez młode osoby, którym zależy na wyglądzie oraz pacjentów pragnących uniknąć widocznych blizn.  Zanim dojdzie do zabiegu lekarz przeprowadza wywiad i bada pacjenta. Przekazuje mu informacje odnośnie właściwego przygotowania się do zabiegu, jeżeli pacjent zostaje do niego zakwalifikowany.

Przeszczep włosów metodą FUE trwa kilka godzin i jest wykonywany w znieczuleniu miejscowym. Po przeszczepie w okolicach biorczych pojawiają się strupki, które odpadają w ciągu tygodnia. W tym czasie przeszczepione włosy przechodzą w fazę telogenu i wypadają w ciągu dwóch tygodni. Po trzech miesiącach pacjent może cieszyć się nowo wyrośniętymi włosami w do tej pory ,,łysych” miejscach. Zabieg FUE jest praktycznie bezbolesny, każdy pacjent po nim wraca do zdrowia i pełnej sprawności w ciągu tygodnia. Dodatkowymi zaletami zabiegu przeszczepu włosów metodą FUE możliwość wykonania transplantacji u osób mających skłonności do przerostowych blizn. Po za tym po przeszczepie niewymagana jest kontrola oraz zdejmowanie jakichkolwiek szwów.

Metoda przeszczepu włosów STRIP

Transplantacja włosów za pomocą metody STRIP jest uznawana za bardziej inwazyjną. Przed przystąpieniem do zabiegu lekarz podobnie, jak przy metodzie FUE przeprowadza wywiad i bada pacjenta. Jeżeli spełnia on warunki to kwalifikuje i przygotowuje go do zabiegu.

Metoda STRIP polega ona na wycięciu pasku skóry, w która jest porośnięta dużą ilością włosów (z tyłu lub boku głowy). W miejscu wycięcia skóry zawsze pozostaje blizna, która jest możliwa do ukrycia pod dłuższymi włosami. Z boku lub tyłu głowy włosy są stałe i nie podlegają działaniu hormonu dehydrotestosteronu, który jest odpowiedzialny za hamowanie wzrostu włosów. Pobrany wycinek jest dzielony na mniejsze części, które mogą zawierać od jednego do czterech włosów. Następnie na uprzednio przygotowaną skórę biorczą (mikronacięcia) wszczepiane są przeszczepy. Pacjent przez tydzień może mieć widoczny obrzęk oraz zasinienia, a po upływie dwóch tygodni wszczepione włosy zaczynają wypadać i rany są praktycznie zagojone. Na początku trzeciego tygodnia zdejmowane są szwy. Najlepsze efekty zabiegu widoczne są po upływie trzech miesięcy od transplantacji włosów.