Jak działa Cytrulina?

Cytrulina jest jednym z trzech aminokwasów diety w cyklu mocznikowym, obok L-argininy i L-ornityny. Służy, jako dodatek dla sportowców i suplementów zdrowia układu krążenia. Suplementacja Cytruliny powoduje zmniejszenie zmęczenia i poprawę wytrzymałości zarówno aerobowych jak i beztlenowych długotrwałych ćwiczeń. Nie ma wystarczających dowodów na poparcie twierdzenia, że suplementacja Cytruliny poprawia moc wyjściową podczas ćwiczeń.

Jak działa Cytrulina?

Uzupełnienie organizmu w Cytrulinę zwiększa zawartość osocza ornityny i argininy. Oznacza to, że taka suplementacja poprawia proces recyklingu amoniaku i metabolizm tlenku azotu. Cytrulina (L-cytrulina) jest również stosowana w celu złagodzenia zaburzeń erekcji spowodowanych wysokim ciśnieniem krwi. Po suplementacji Cytrulina przekształca się w argininę w nerkach. Dodatkowa L-arginina zapewnia wzrost poziomu L-argininy w osoczu, podczas gdy uzupełniająca L-cytrulina zwiększa poziom argininy w osoczu w dłuższym okresie czasu.

L-arginina i L-ornityna ulegają zmniejszonej absorpcji, gdy są uzupełniane w dawkach 10 g lub większych, co może powodować biegunkę. Cytrulina nie ma tego efektu ubocznego, a ponieważ zwiększa poziomy w osoczu wszystkich trzech aminokwasów, jest ogólnie preferowana, jako suplement w stosunku do L-argininy. Chociaż L-cytrulina podwaja zawartość ornityny w osoczu, suplementacja L-ornityną może nawet zwiększyć zawartość ornityny w osoczu o 300 – 500 procent.

Zalecane dawkowanie, ilości czynne, inne szczegóły

  • Aby uzupełnić Cytrulinę dla zdrowia układu krążenia lub złagodzić zaburzenia erekcji, należy zażywać 1000 mg Cytruliny, trzy razy dziennie z posiłkami, dla całkowitej dziennej dawki 3000 mg. Jednak L-cytruliny nie trzeba przyjmować z posiłkami.
  • Aby uzupełnić stan układu krążenia o cytrulinowy suplement jabłczanu, należy wziąć 1,76 g jabłczanu cytruliny na każdy 1 gram cytruliny, który normalnie byłby przyjmowany.
  • Aby uzupełnić L-cytrulinę w celu poprawy wyników sportowych, trzeba przyjąć około 6000 – 8 000 mg jabłczanu cytruliny na godzinę przed ćwiczeniami.

Niedobory Cytruliny

Najczęstszym objawem niedoboru Cytruliny jest zmęczenie i ciągłe osłabienie mięśni. Chociaż ten stan może wynikać z innych czynników, ważne jest stosowanie testów niedoboru Cytruliny w celu monitorowania jej poziomu w organizmie. Zmęczenie i stres są głównymi przeszkodami w osiąganiu zdrowia i dobrego samopoczucia. Dlatego też, testowanie stałego niedoboru sprawi, że każdy będzie na dobrej drodze do zdrowia i dobrego samopoczucia.

Środki ostrożności

Ponieważ jest to aminokwas, który istnieje w sposób naturalny, jest uważany za bezpieczny i nie ma badań, które wskazywałyby inaczej. Jednak nie jest zalecany u dzieci, kobiet w ciąży i karmiących piersią oraz u osób z ciężką chorobą wątroby lub nerek.

Post Author:

Dodaj komentarz